سپیدار       Sepidaar

سپیدار Sepidaar

در این هوا، چه نفس ها، پر آتش است و خوش است
سپیدار       Sepidaar

سپیدار Sepidaar

در این هوا، چه نفس ها، پر آتش است و خوش است

این تحلیل "دکتر کچوییان"، را می پسندم

وقتی فضا سنگین می شود، چه اندک اند، اندیشمندانی که بتوانند هوایی جز هوای سنگین آن فضای نفرین شده را تنفس کنند. جامعه امروز ما، با آن فضای سنگین هیجان و تندروی، چقدر به این اندیشمندان نیاز دارد!

اعتقاد همیشگی ام این بوده است که: مهم نیست که کسی چپ است یا راست است یا همراه است یا رقیب است یا دوست است یا حتی دشمن. مهم این است: اهل فکر هست یا نه!؟

دکتر کچوییان، عضو تازه شورای انقلاب فرهنگی، از کسانی است که دور و نزدیک آشنایی هایی با وی داشتم. راستش را بخواهید، خیلی از او سر در نمی آوردم اما چون اهل "فکر" و "تحلیل" و "تعمق" بود، نگرانی هم نداشتم.

ثمره این همه را امروز در مصاحبه اش درباره روزنامه شرق و کاریکاتور بسیار ارزشمند آن یافتم. مصاحبه ای بس عالمانه درباره کاریکاتوری که به نظرم یکی از برجسته ترین آثار هنری نوع خود در همه این سالهای روزنامه نگاری ایران است. توصیه می کنم این مصاحبه عالمانه را در اینجا بخوانید. درباره کاریکاتور شرق و بیماری ای که گریبان ما مردم را گرفته است، بعدا خواهم نوشت.

نظرات 1 + ارسال نظر
پیام طراوتی شنبه 8 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 17:13

اگرچه برخورد با روزنامه شرق، برخورد خیلی مسخره و به دور از عقلانیت بود، اما آن هنرمند هم کمی باید سیاست از خود به خرج می‌داد و می‌فهمید که چه زمانی و در چه برهه‌ای دارد مطلبش را منشر می‌کند! بالاخره اینجا ایران است نه سویس!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد